Hink-stap-sprong station Roosendaal

Door Ralph van Hertum op 24 december 2021

De nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen brengt veel positieve wijzigingen met zich mee. De PvdA heeft geijverd voor een snellere verbinding met de Randstad en die is er. Bovendien is onze wens van drie treinen per uur over het Zeeuwse spoor ook vervuld. Alleen een snelle, goede en betrouwbare overstap op station Roosendaal is ook van essentieel belang om de treinreis van de Zeeuwen te verbeteren.

De PvdA-Statenfractie ontvangt dagelijks klachten van treinreizigers over de overstap op station Roosendaal. Veel forenzen en studenten geven aan dat de overstaptijd te kort is en ze vaak de trein voor hun neus zien wegrijden. Heel vervelend, want hierdoor moeten mensen wachten op het station en lopen daardoor extra reistijd op.

Afgelopen jaar hebben we ook vragen gesteld over dit onderwerp. We beschreven mensen die renden over het perron om hun trein te halen. Jong en oud die hun overstap misten en achterbleven, terwijl de trein richting Breda of Bergen op Zoom vertrok. Deze beelden willen we voorkomen.

De PvdA-Statenleden Ralph van Hertum en Eddy Heerschop hebben de volgende vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten van Zeeland:

1. Kunnen Gedeputeerde Staten het met de PvdA eens zijn dat de nieuwe dienstregeling de Zeeuwse treinreizigers veel positieve punten heeft gebracht, zoals drie treinen per uur op de grote stations?

2. De PvdA-Statenfractie vindt het belangrijk dat de aansluiting van de ene op de andere trein goed verloopt. Zeker op station Roosendaal. Hoe kijken Gedeputeerde Staten aan tegen de nieuwe overstaptijd op station Roosendaal?

3. Een goede treinverbinding met Noord-Brabant is belangrijk. Daarom is een goede overstap op station Roosendaal nodig. Over welke middelen beschikken Gedeputeerde Staten om op korte termijn verbetering te brengen in de overstaptijd op station Roosendaal? En welke middelen zetten zij al in of gaan zij inzetten? Graag een toelichting.

Antwoorden op Statenvragen ‘Overstaptijd station Roosendaal’ (24-12-2021)

Ralph van Hertum

“Mijn naam is Ralph van Hertum. Ik woon in Goes, sport graag en ben afgestudeerd historicus. Jongeren worden in de politiek onvoldoende vertegenwoordigd. Daarom vind ik verjonging en vernieuwing van politieke vertegenwoordigers belangrijk. Zeeland vergrijst en ontgroent in een rap tempo. Dit biedt ook nieuwe kansen. Ik wil er voor zorgen dat jonge mensen een

Meer over Ralph van Hertum