Anita Pijpelink

Commissie Bestuur

Grote Sternstraat 75
4332 DR Middelburg

“Zeeland heeft ambitie op onder ander economisch gebied en daar hoort ook de ambitie bij om onderwijs van hoog niveau aan te bieden. We hebben al heel veel excellente scholen en hoogwaardig onderwijs in onze provincie. De PvdA vindt dat erg belangrijk, want hiermee zet Zeeland zichzelf landelijk op de kaart als een aantrekkelijke leefomgeving en is de provincie een interessante regio voor nieuwe investeerders en ondernemers. Wij zien er op toe dat het onderwijs goed bereikbaar en breed toegankelijk is voor leerlingen en studenten uit alle regio’s van de provincie.

Cultuur moet, als belangrijk middel voor zelfontplooiing, voor iedereen toegankelijk zijn. We willen dat ook jongeren alle kansen en mogelijkheden krijgen om deel te nemen aan cultuur, sport en kunst. We ondersteunen, samen met een breed enthousiast Zeeuws publiek, grote evenementen als het Zeeland Nazomerfestival, de komst van de Tour de France in 2015 en Concert at Sea.”