Vragen over stijging bustarieven

Door Ralph van Hertum op 8 november 2018

In de PZC van donderdag 8 november staat te lezen dat Connexxion de prijzen in de bus verhoogd met 5,75 %. De PvdA is hier teleurgesteld over. We streven als Provincie Zeeland namelijk naar meer leefbaarheid, toegankelijkheid en bereikbaarheid. We willen mensen uit de auto en in het openbaar vervoer krijgen. Die belangrijke doelen komen verder weg te staan met zo’n forse prijsverhoging voor het Zeeuwse busvervoer.

Deze prijsstijging maken Connexxion niet aantrekkelijker voor de reizigers. Recentelijk hebben we vragen gesteld over het uitvallen van buslijnen. Ook zien we dat het aantal klachten van de inwoners over het Zeeuwse openbaar vervoer in 2017 is toegenomen. Daarnaast vindt jaren achter elkaar een jaarlijkse prijsstijging plaats. Het busvervoer wordt steeds duurder.

Gedeputeerde Harry van der Maas geeft een terechte reactie in de PZC. Hij geeft aan dat hij “niet blij is” met de verhoging. Wij ook niet. Alleen vraagt de PvdA zich af of de provincie deze volgende prijsstijging zomaar laat passeren? Met de voortdurende forse prijsstijgingen komt de toegankelijkheid van de bus voor financieel kwetsbare groepen in gevaar. Morgen zal Ralph van Hertum gedeputeerde Harry van der Maas hierover bevragen tijdens de Statenvergadering.

Ralph van Hertum

“Mijn naam is Ralph van Hertum. Ik woon in Goes, sport graag en ben afgestudeerd historicus. Jongeren worden in de politiek onvoldoende vertegenwoordigd. Daarom vind ik verjonging en vernieuwing van politieke vertegenwoordigers belangrijk. Zeeland vergrijst en ontgroent in een rap tempo. Dit biedt ook nieuwe kansen. Ik wil er voor zorgen dat jonge mensen een

Meer over Ralph van Hertum