RUD Zeeland

Door Eddy Heerschop op 6 november 2020

Als PvdA willen wij eerst een woord van dank richten tot ambtenaren en gedeputeerde voor de manier waarop het proces tot nu is gelopen. De bijeenkomst van 2 oktober was een goede.
2021 wordt voor ons als Provinciale en Gedeputeerde Staten een belangrijk jaar waarin we een duidelijke richting gaan geven aan de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) Zeeland. De RUD is niet alleen van de provincie, maar ook van andere stakeholders.

De verkenner gaat voor ons op zoek naar een toekomstigbestendige RUD, die slagvaardig is en over voldoende expertise beschikt om Zeeland schoon, veilig en gezond te houden. Samen met de SGP het CDA en de VVD hebben we een amendement voorbereid op een klein aantal punten uit de wensenbrief aan Gedeputeerde Staten. Wij kijken uit naar het rapport van de verkenner en gaan er vanuit dat de gedeputeerde ons goed op de hoogte blijft houden. De Zeeuwen hebben er belang bij dat er een goed uitgeruste RUD in Zeeland is die onze situatie en onze bedrijven goed kent.

Eddy Heerschop

“Ik ben Eddy Heerschop. Geboren en getogen Vlissinger. Werkzaam in de Zeeuwse industrie. Ik wil mij gaan inzetten voor: – Een duurzamere economie. – Een provincie waar vakmensen, arbeidsmigranten, laag en hoog opgeleide Zeeuwen kunnen wonen en werken in een groene, gezonde en veilige omgeving. – Waar mensen zeker kunnen zijn van een fatsoenlijk inkomen,

Meer over Eddy Heerschop