Door Ralph van Hertum op 21 juni 2016

PvdA stelt vragen over buurtbussen Noord-Beveland

De PvdA-Statenfractie heeft bij de provincie Zeeland gevraagd naar het bericht over buurtbusvrijwilligers. De PvdA had namelijk gehoord dat het aantal vrijwilligers op de buurtbus op het Zeeuwse eiland terug is gelopen en het moeilijk wordt om de buurtbus in stand te houden, terwijl de vraag van de inwoners wel groot genoeg is. De PvdA legde aan gedeputeerde Harry van der Maas (SGP) onder andere voor hoe hij kijkt naar de beschikbaarheid van vrijwilligers voor de buurtbussen. Verder signaleert de PvdA dat in de gemeenten Hulst en Borsele ook al tekorten zijn voor het aantal vrijwilligers. De gedeputeerde geeft aan dat het probleem duidelijk is. Hij komt in september 2016 terug op de openbaar vervoersknelpunten.
Ralph van Hertum

Cypressenstraat 42 4462 BW Goes “Mijn naam is Ralph van Hertum. Ik ben 27 jaar oud, woon in ’s-Heer Hendrikskinderen, sport graag en ben afgestudeerd historicus. Jongeren worden in de politiek onvoldoende vertegenwoordigd. Daarom vind ik verjonging en vernieuwing van politieke vertegenwoordigers belangrijk. Zeeland vergrijst en ontgroent in een rap tempo. Dit biedt ook nieuwe

Meer over Ralph van Hertum