Door Eddy Heerschop op 28 juni 2021

Pesticidenvrije natuur

Statenlid Eddy Heerschop: “Vorige week heeft de Rechtbank Noord-Nederland een uitspraak gedaan waarin het gebruik van pesticiden op gronden rondom / grenzend aan Natura 2000-gebieden niet is toegestaan zonder een natuurvergunning. Daarin moet getoetst worden of er mogelijk schadelijke gevolgen zijn voor deze natuurgebieden.”

Naar aanleiding hiervan heeft de PvdA-Statenfractie de volgende vragen aan het college van Gedeputeerde Staten van Zeeland gesteld:

1. Zijn Gedeputeerde Staten op de hoogte van deze uitspraak?

2. Wat betekent dit nu voor de gronden rondom de Natura 2000-gebieden? Gaat de provincie Zeeland nu aan alle gebruikers ook om een natuurvergunning vragen?

3. Heeft de provincie inzicht om hoeveel agrariërs / gebruikers het gaat?

4. Hoe groot is de afstand tot een natuurgebied waarvoor een natuurvergunning geldt?

5. Wat zijn de criteria voor het afgeven van een natuurvergunning voor pesticidengebruik nabij een natuurgebied?

Antwoorden op Statenvragen ‘Pesticiden’ (28-06-2021)

Eddy Heerschop

“Ik ben Eddy Heerschop. Geboren en getogen Vlissinger. Werkzaam in de Zeeuwse industrie. Ik wil mij gaan inzetten voor: – Een duurzamere economie. – Een provincie waar vakmensen, arbeidsmigranten, laag en hoog opgeleide Zeeuwen kunnen wonen en werken in een groene, gezonde en veilige omgeving. – Waar mensen zeker kunnen zijn van een fatsoenlijk inkomen,

Meer over Eddy Heerschop