Door Ralph van Hertum op 26 april 2016

Bemensing buurtbussen Borsele

De PvdA maakt zich zorgen over de toekomst van de toekomst van de buurtbussen in de gemeente Borsele. De buurtbussen hebben namelijk te weinig vrijwilligers. De Statenfractie stelde daarom vragen aan gedeputeerde Harry van der Maas (SGP) over de toekomst van de buurtbussen in de Zak van Zuid-Beveland.

Wij vragen ons af of de buurtbus ook in Ellewoutsdijk, Oudelande, Baarland, Driewegen, Kwadendamme, Nisse en Hoedekenskerke blijft rijden in de komende jaren. Van der Maas ziet een rol van de provincie weggelegd voor het behoud van de Borselse buurtbus. “Wij gaan een advertentie plaatsen en spannen ons in om vrijwilligers te werven.”

Van der Maas vervolgt: “We hebben de criteria voor de buurtbus subsidieregeling recentelijk aangepast. Het wordt makkelijker om de onkosten voor de vrijwilligers te subsidiëren. We willen maatwerk leveren. Over de toekomst: dat is koffiedik kijken. Over één jaar rijdt de buurtbus nog. Maar over vier jaar weten we het niet. Het is lastig om vrijwilligers te vinden voor de buurtbussen in Borsele.”

De PvdA zal zich inspannen om alle kernen in Borsele goed bereikbaar te houden.

Statenlid Ralph van Hertum

Ralph van Hertum

“Mijn naam is Ralph van Hertum. Ik woon in Goes, sport graag en ben afgestudeerd historicus. Jongeren worden in de politiek onvoldoende vertegenwoordigd. Daarom vind ik verjonging en vernieuwing van politieke vertegenwoordigers belangrijk. Zeeland vergrijst en ontgroent in een rap tempo. Dit biedt ook nieuwe kansen. Ik wil er voor zorgen dat jonge mensen een

Meer over Ralph van Hertum