10 juli 2015

Ben de Reu als gedeputeerde

De PvdA- fractie stelt Ben de Reu voor als kandidaat-gedeputeerde. De heer De Reu was reeds in het voorgaande periode al lid van het college van Gedeputeerde Staten. Onder zijn gedeputeerdeschap kwam de Tour de France naar Zeeland. Afgelopen zondag werd de gedenkwaardige etappe vanuit Utrecht naar het Zeeuwse Neetje Jans gereden. Waar de wind het peloton deed splijten en totale wielerchaos creëerde.  Waar de regen bijna roet in het eten gooide was er een prachtige finish op zee. Zeeland mag gezien worden.

Neeltje Jans is één van de technisch hoogstandjes op het gebied van de waterveiligheid.  Waterveiligheid wordt onderdeel van de portefeuille van de heer De Reu. Met zijn netwerk in Den Haag, Vlaanderen en Brussel is die portefeuille beslist aan hem toevertrouwd.  Ook grensoverschrijdende samenwerking is door zijn ruime netwerk in Vlaanderen en Brussel bij hem in vertrouwde handen.

De PvdA-fractie heeft zich altijd beziggehouden met de gezondheidszorg in Zeeland. Zo is er vorige jaar een zorgverkenner aangesteld. De PvdA-fractie is blij dat de heer De Reu gezondheidszorg tot zijn portefeuille mag rekenen.

Biobased economy had de heer De Reu al in zijn portefeuille. Met zijn ruime ervaring op dit energiegebied moeten  milieu en energie bij de heer de Reu in goede handen zijn.

De heer de Reu is een ervaren bestuurder, die als persoon past binnen het team van GS-leden. De PvdA fractie heeft er vertrouwen in dat de heer De Reu als gedeputeerde naar volle tevredenheid zal functioneren en stelt hem dan ook voor als kandidaat-gedeputeerde voor een volgende bestuursperiode.

Fractievoorzitter Annebeth Evertz

De zetel in Provinciale Staten die vrijkomt door het vertrek van Ben de Reu naar Gedeputeerde Staten zal worden ingenomen door Anton van Haperen.