Door Ralph van Hertum op 21 januari 2021

Zet groene dakenregeling voort

De PvdA-Statenfractie leest tevreden de antwoorden op onze ‘Groene Daken’-vragen. Eind december 2020 hebben we bij het provinciebestuur bepleit voor meer geld naar groene daken. We weten namelijk dat de provinciale subsidie om de Zeeuwse daken groener te maken in goede aarde valt.

Wij vroegen onder andere naar de evaluatie die in februari 2021 zal plaatsvinden. Ons speerpunt in de schriftelijke vragen is het voortzetten van de regeling. Gedeputeerde Staten geven aan ‘de intentie te hebben om door te gaan’. Dit juichen wij van harte toe. We zullen het college indien nodig aansporen om die intentie om te zetten in acties.

Het weer wordt extremer. De PvdA wil op een zo milieuvriendelijke manier aan klimaatadaptatie werken. Met groene daken kan het regenwater beter worden opgevangen. Groene daken zorgen voor isolatie, koelte in de zomer en energiebesparing in de winter. De biodiversiteit in de buurt van de woning vergroot, ook hier geldt ‘alle kleine bee(s)tjes helpen’.

Antwoorden op Statenvragen ‘Groene daken’ (23-12-2020)

Ralph van Hertum

“Mijn naam is Ralph van Hertum. Ik woon in Goes, sport graag en ben afgestudeerd historicus. Jongeren worden in de politiek onvoldoende vertegenwoordigd. Daarom vind ik verjonging en vernieuwing van politieke vertegenwoordigers belangrijk. Zeeland vergrijst en ontgroent in een rap tempo. Dit biedt ook nieuwe kansen. Ik wil er voor zorgen dat jonge mensen een

Meer over Ralph van Hertum