Door Eddy Heerschop op 23 april 2021

Proefproject slimme watermeters

Het aanbod van voldoende gezond en schoon drinkwater wordt steeds minder vanzelfsprekend. Ook in Zeeland is bewustwording nodig bij het verbruik van drinkwater.

Mensen worden zich bewuster van hun energieverbruik door o.a. de slimme gas- en elektriciteitsmeter. Via een app kunnen ze uitlezen wanneer er veel of weinig verbruik is.

Tijdens het provinciaal jeugddebat van NJR met een aantal middelbare Zeeuwse scholen vroegen jongeren zich af waarom er geen mogelijkheden zijn om het waterverbruik te monitoren. Die betrokkenheid van jongeren willen we waarderen. Momenteel is men immers druk bezig om ook een slimme meter te ontwikkelen voor het gebruik van (drink)water. Zodat we ons bewust kunnen worden van ons verbruik van drinkwater. Met name ook in periodes van schaarste. Evides heeft aangegeven hier eveneens mee bezig te zijn.

De PvdA diende met andere partijen daarom onderstaande motie in.

Motie ‘Proefproject slimme watermeters’ (23-04-2021)

Indieners PvdA, GL, D’66, 50PLUS en PvdD stemden met een meerderheid van andere partijen voor. De motie is aangenomen.

Eddy Heerschop

“Ik ben Eddy Heerschop. Geboren en getogen Vlissinger. Werkzaam in de Zeeuwse industrie. Ik wil mij gaan inzetten voor: – Een duurzamere economie. – Een provincie waar vakmensen, arbeidsmigranten, laag en hoog opgeleide Zeeuwen kunnen wonen en werken in een groene, gezonde en veilige omgeving. – Waar mensen zeker kunnen zijn van een fatsoenlijk inkomen,

Meer over Eddy Heerschop