Door Ralph van Hertum op 12 mei 2017

Draaipremie voor molens moet blijven

Vrijdag 12 mei 2017 heeft de PvdA vragen gesteld over de toekomst van de molens in Zeeland. In de PZC gaven molenaars aan dat de toekomst van de Zeeuwse molens in gevaar komt. Twee redenen daarvoor: geen opvolging en mogelijke afschaffing draaipremie. Over de draaipremie zijn we duidelijk: die moet blijven.

De draaipremie is een kleine vergoeding voor het laten draaien van de molens in Zeeland. Dit geld wordt door provincie en gemeenten samengebracht. Onze vraag aan gedeputeerde Ben de Reu is: Blijft de provinciale draaipremie? Het antwoord is op deze vraag is ja. De PvdA vindt molens van groot belang voor het culturele erfgoed van de provincie en wil de molenaars met de draaipremie graag ondersteunen.
Ralph van Hertum

Cypressenstraat 42 4462 BW Goes “Mijn naam is Ralph van Hertum. Ik ben 27 jaar oud, woon in ’s-Heer Hendrikskinderen, sport graag en ben afgestudeerd historicus. Jongeren worden in de politiek onvoldoende vertegenwoordigd. Daarom vind ik verjonging en vernieuwing van politieke vertegenwoordigers belangrijk. Zeeland vergrijst en ontgroent in een rap tempo. Dit biedt ook nieuwe

Meer over Ralph van Hertum