Hoofdingeland

Maarten Rossen

Van der Swalmestraat 14
4381 TD Vlissingen

“Reformatorische dijken, liberale gemalen of sociaaldemocratische duinen bestaan niet. Over veiligheid zijn alle partijen die aan de waterschapsverkiezingen meedoen het eens. Toch valt er zeker wat te kiezen!

De scheefgroei in de kostentoedelingsverordening is hard toegenomen. Huurders en huiseigenaren betalen onevenredig veel vergeleken met boeren en bedrijven. De PvdA wil de verschillen in de waterschapsbelastingen opheffen.

De zuiverings- of verontreinigingsheffing voor woonruimten moet eerlijk verrekend worden. Nu is het zo dat wanneer 2 mensen op 1 adres wonen er voor 3 betaald moet worden. Wonen er op 1 adres 10 mensen dan moet er ook voor 3 betaald worden. Dit Neanderthalertellen is zo krom als een hoepel en daarom moet er een eerlijker systeem komen.

Zeeuwen betalen allemaal mee aan het waterschap en daarom zijn geborgde zetels voor boeren en bedrijven ongepast. Laat uw stem gelden en maak dat de inwoners van Zeeland meer te vertellen krijgen in hun waterschapsbestuur!”