Richtingen Notitie Klimaatadaptatie

Door Eddy Heerschop op 13 maart 2020

Als PvdA zijn we content met de Richtingen Notitie Klimaatadaptatie, er is reeds veel werk gedaan nu de uitvoering nog. De PvdA heeft wel een korte vraag. Als Provinciale Staten hebben we wensen en bedenkingen kunnen uitspreken in de commissievergadering. We hebben allemaal wensen, zoals we vroeger al wensen hadden bij het vieren van het sinterklaasfeest, maar ook daar was er soms sprake van een teleurstelling.

Dus hierbij de vraag aan Gedeputeerde Staten: Zitten er tussen de wensen en bedenkingen zaken waarvan het college zegt dat het niet haalbaar is? Dan liever nu de discussie dan achteraf een teleurstelling. Wanneer er geen onhaalbare wensen en / of bedenkingen tussen zitten zien we deze dan terug in de uitvoering van de notitie?

Aan de hoeveelheid Natura 200-gebieden hoeft niet getornd te worden. Het amendement van de VVD over het inperken van Natura 2000-gebieden kan niet op steun van de PvdA rekenen. Wel houden we niet strikt vast aan de habitattypes, want natuur is onderhevig aan klimaatverandering. Natuur blijft natuur.

Statenlid Eddy Heerschop

Eddy Heerschop

“Ik ben Eddy Heerschop. Geboren en getogen Vlissinger. Werkzaam in de Zeeuwse industrie. Ik wil mij gaan inzetten voor: – Een duurzamere economie. – Een provincie waar vakmensen, arbeidsmigranten, laag en hoog opgeleide Zeeuwen kunnen wonen en werken in een groene, gezonde en veilige omgeving. – Waar mensen zeker kunnen zijn van een fatsoenlijk inkomen,

Meer over Eddy Heerschop