Door Ralph van Hertum op 25 juni 2016

PvdA wil zes varianten meenemen in onderzoek naar Sloewegkruispunt

De PvdA-Statenfractie pleit voor het onderzoeken van zes varianten voor de nieuwe kruising van de Sloeweg met de Bernhardweg. De PvdA heeft vrijdag Gedeputeerde Staten gevraagd om de zogenaamde opties 1 en 2 ook mee te nemen in het onderzoek naar de verschillende varianten voor de Sloewegkruising. De stoplichten en de rotonde (opties 1 en 2) zijn veruit goedkoper dan andere opties, zoals de Haarlemmermeervariant, Trompetvariant of de Stervariant. De PvdA vindt het belangrijk dat alle zes de opties worden onderzocht en sluit bijvoorbeeld niet uit dat de stoplichten enige tijd kunnen blijven staan, voordat een andere optie wordt gekozen. De belangrijkste afweging daarvoor is de financiële positie van de provincie Zeeland. De goedkoopste ramingen van de Stervariant komen bijvoorbeeld uit op 19 miljoen euro. Geld dat de provincie niet heeft.
Ralph van Hertum

Cypressenstraat 42 4462 BW Goes “Mijn naam is Ralph van Hertum. Ik ben 27 jaar oud, woon in ’s-Heer Hendrikskinderen, sport graag en ben afgestudeerd historicus. Jongeren worden in de politiek onvoldoende vertegenwoordigd. Daarom vind ik verjonging en vernieuwing van politieke vertegenwoordigers belangrijk. Zeeland vergrijst en ontgroent in een rap tempo. Dit biedt ook nieuwe

Meer over Ralph van Hertum