Door Bayram Erbisim op 14 november 2015

Een week vol terreur en ellende

De wereld is de afgelopen week opgeschrikt door een ware tragedie. Het gedachtegoed dat jarenlang duizenden druzen, sjiieten, soennieten, joden, christenen en atheïsten heeft uitgemoord heeft in een afschuwelijke vorm weer vele levens opgeëist in Egypte, Beiroet en Parijs.

Deze terreurdaden hebben ook het vluchtelingendebat van de afgelopen maanden verder aangescherpt. De discussie die oplaait om grenzen te sluiten voor vluchtelingen is precies het doel van terreur. Terreur zorgt ervoor dat kansloze mensen verder in het nauw gedreven worden. Hoe lastig het ook is, wij hebben de verantwoordelijkheid om objectief te blijven kijken naar het geheel en universele rechten van de mens als primair uitgangspunt te zien.

Uiteraard betekent dit niet dat we onze ogen sluiten voor risico’s die gepaard gaan met migratie van duizenden mensen naar Europa. Een goede samenwerking en duidelijke afspraken tussen de Europese landen (maar ook buiten Europa) is daarbij essentieel.

Wij verafschuwen deze barbaarse daden. Ons medeleven en onze condoleances gaan uit naar degenen die dierbaren hebben verloren bij deze terreurdaden.

Namens de PvdA-Statenfractie Zeeland,

Statenlid Bayram Erbisim

Bayram Erbisim

Berliozhof 10 4536 EZ Terneuzen “Ik ben Bayram Erbisim, gehuwd en vader van drie kinderen. Ik woon in Terneuzen en wil mijzelf inzetten voor de leefbaarheid, onderwijs en de economie van Zeeland. Zonder onderwijs geen werk! Waarom op de PvdA stemmen? We zijn geen eendagsvlieg met oneliners zonder inhoud. We houden van aanpakken en resultaat