Bijeenkomst: Kortingen op de WMO?

2 februari 2020

Op woensdagavond 12 februari houdt de PvdA afdeling Terneuzen een openbare thema-avond met als onderwerp kortingen op de WMO. De bijeenkomst start met een inloop om 19:00 uur en begint om 19:30 uur in ‘Schippersinternaat Koningin Juliana’ aan de Van Steenbergenlaan 30 in Terneuzen.

Doel van de avond is mensen informeren over de besluiten die er zijn genomen om te korten op de uitvoering van de WMO in Terneuzen.  We hebben wethouder Jurgen Vervaet en beleidsambtenaar Jack Veraart voor deze avond uitgenodigd. Er wordt aandacht gegeven aan vragen als:
– Wat gebeurd er met de huishoudelijke hulp, tafeltje dekje en het WMO vervoer?
– Welke vormen van dagbesteding worden geraakt?
– Welke extra maatregelen ter ondersteuning van de mantelzorgers worden er genomen wanneer er wordt gekort?

Vooral mensen in kwetsbare situaties en hun naasten ondervinden problemen bij het regelen van passende zorg en ondersteuning en kunnen veel baat hebben bij cliëntondersteuning. Ondersteuning loopt dwars door de WMO, WLZ en ZVW, maar ook richting de werkgever. Kunt u er nog wijs uit? Het moet gaan om de goede ondersteuning voor de cliënt. We vragen de organisatie Eva Regelt! ons te informeren, ons te wijzen op gevaren en om goede voorbeelden met ons te delen.

Het is de bedoeling dat het een bijeenkomst wordt waar u vragen kunt stellen en mee kunt praten. Wij verwelkomen graag ook onze partijgenoten en belangstellenden uit heel Zeeland!

Waar ben je naar op zoek?