28 februari 2017

College Tour en werkbezoek Dijsselbloem aan Zeeland

Op maandag 6 maart organiseren de University of Applied Sciences (HZ), University College Roosevelt, ROC Scalda en de Partij van de Arbeid Zeeland samen een Zeeuwse College Tour met minister van Financiën en voorzitter van de Eurogroep Jeroen Dijsselbloem. De College Tour vindt plaats van 11.15 uur tot 12.15 uur in het Atrium van de University of Applied Sciences (HZ) in Vlissingen.

Studenten en Dijsselbloem in gesprek
Tijdens de College Tour gaan studenten in gesprek met Jeroen Dijsselbloem over onderwerpen als: de toekomst van Europa, onderwijs en financiering, de Toekomst van Zeeland en vergrijzing, werkgelegenheid en innovatie. Het bezoek van Jeroen Dijsselbloem is toegankelijk voor studenten en medewerkers van University of Applied Sciences (HZ), ROC Scalda en University College Roosevelt. Zij kunnen zich aanmelden via: www.hz.nl/dijsselbloem

Studenten kunnen voorafgaand aan het gesprek ook via bovenstaande link vragen insturen. Een aantal vragen worden door gespreksleider Hans Reijnierse gesteld. Het gesprek zal door middel van live polls interactief worden gemaakt en wordt door middel van een livestream uitgezonden via www.hz.nl

Werkbezoek aan SDR projecten
Jeroen Dijsselbloem brengt eerder op de ochtend van 6 maart een besloten werkbezoek een aantal Smart Delta Resources projecten in het Sloegebied van Vlissingen-Oost. Hij bezoekt unieke Zeeuwse projecten die als voorbeeld kunnen dienen voor de rest van Nederland op het gebied van energietransitie en de circulaire economie. Het zijn projecten met toepassingen voor stoomrecompressie, waterstofkoppeling en restwarmtekoppeling.

Meekijken hoe dit werkbezoek verliep? Kijk dan op maandag 6 maart vanaf 19.00 uur op de website https://zeeland.pvda.nl/ voor de foto’s en het (film)verslag.