Door Anton van Haperen op 1 november 2015

Natuurwerkdag 2015

Elke eerste zaterdag van november vindt de Natuurwerkdag plaats. Jong en oud kan die dag werken aan het behoud en herstel van natuur en landschap. Het is eigenlijk een opknapbeurt van het landschap. Vele Zeeuwse PvdA-ers steken die dag ook de handen uit de mouwen. Vorig jaar was het nuttig, leerzaam en vooral gezellig.

Wat kun je zoal doen op de Natuurwerkdag?
Afhankelijk van de streek en de locatie zijn er verschillende werkzaamheden. De meeste activiteiten bestaan uit kleinschalig onderhoudswerk: snoeien, zagen, hooien, schoonmaken van poelen en paden, het knotten van wilgen, snoeien van fruitbomen, maken van takkenrillen en verwijderen van riet.

Activiteiten voor kinderen
Ook kinderen zijn zeer welkom op de Natuurwerkdag. Op verschillende locaties worden speciale kinderactiviteiten georganiseerd.

Zeeland
Kijk hier voor activiteiten in Zeeland.

Natuurwerkdag 2014

Anton van Haperen

Dahliastraat 17 4371 EZ Koudekerke “Rood met een groen hart! De Partij van de Arbeid geeft prioriteit aan het behoud van de natuur, ons cultureel erfgoed en een mooi en gevarieerd landschap. Zij zijn belangrijk voor de leefbaarheid en het toeristisch klimaat van Zeeland en daarmee voor economie en werkgelegenheid. Daarom is het belangrijk dat

Meer over Anton van Haperen